Fiskelue

Nå er fiskeluen fiks ferdig, med øyne og det hele!
Øynene tok sin tid å få ferdige, 6-7 forsøk med heklekroken før jeg sa meg fornøyd lei. Slik ble den seende ut, ganske kul spør du meg=)

dsc03048

dsc03049

Det beste med denne luen er at den passer alle. Fra baby til voksen, luen ser ut til å være one size!
I oppskriften stod det at dette var et supert restegarns prosjekt, sier meg ikke enig der (muli jeg ikke har like mye restegarn som dere andre der ute).
Jeg brukte nesten 3 nøster østlandsgarn til denne i allefall. Gleder meg til å se og høre reaksjonene når denne tas i bruk av en liten tass på snart 1 år:)

Jeg synes strikking blir bare mer og mer gøy ! Er det bare meg som drømmer om strikking mon tro? hehe

3 kommentarer

Elisabeth

05.12.2009 kl.23:02

Stilig! Morsomme disse luene. Ha en fortsatt fin helg!

Mammadragen

08.12.2009 kl.21:04

denne var riktig morsom, æ har planlagt et par stykker æ også! syns du mønsteret var lett å følge?

Elisabeth

09.12.2009 kl.07:55

Hei igjen!

Hanskene i Wollmeise er ikke strikket i perlestrikk. mønsteret er: *en rett, ta en maske løs av med tråden foran arbeidet*. Neste omgang er rett, og deretter en omgang *ta en maske løs av med tråden foran arbeidet,en rett*

Vanskelig å forklare,men det gir en tett og fin struktur, i realiteten blir bare annenhver maske strikket pr. omgang, så dette tar tid :)

Ha en flott advent!